Οραμα, Σκοπός, Στόχοι και Θεματολογία

Ιδρύουμε την …… το Κέντρο Αριστείας Ακρόπολις -Κ.ΑΡ.Α. (Centre of Excellence Acropolis – CoExA), κατηγορίας ΝΠΙΔ-Μη Κερδοσκοπικού και μορφής Σωματείου,  με επίσημη έναρξη την χχχχχ και ΑΦΜ 9χχχχχ.

Το Κέντρο δημιουργήθηκε από μία πλειάδα διακεκριμμένων προσωπικοτήτων και στελεχών από τους χώρους των Ενόπλων Δυνάμεων, του Ακαδημαϊκού και Πανεπιστημιακού κόσμου, καθώς και από τον Διπλωματικό και Επιχειρηματικό κόσμο και από αυτόν των ανήσυχων νέων. Εμπνευστές της ιδέας ήταν οι Αναστάσιος Μπασαράς (Σμχος ε.α. και τ. Ανώτερο στέλεχος του ΝΑΤΟ) και ο Γεώργιος Τσόγκας (Υπνχος ε.α. ΠΝ). Η οργάνωση και λειτουργία του Κέντρου, πλέον του καταστατικού βασίζονται και στον Κανονισμό Οργανώσεως Λειτουργίας (ΚΟΛ) και διοικείται από 7μελές Εκτελεστικό Συμβούλιο. 

Και όλα αυτά, έχοντας συναίσθηση της διαχρονικής πορείας και συνεισφοράς του Ελληνισμού στην μακραίωνη πορεία της ανθρωπότητας αλλά και του σύγχρονου κόσμου, αντλώντας την έμπνευσή μας από:

-Την γένεση της δημοκρατίας, όπως αυτή διατυπώθηκε από τους αρχαίους Έλληνες και την μετεξέλιξή της στον δυτικό κόσμο ως σήμερα.
-Την προσέγγιση της πολιτικής πρακτικής με όρους πραγματισμού, όπως αυτή προσδιορίστηκε από τον Θουκυδίδη.
-Την αδιάλειπτη πορεία του Ελληνισμού, από τους αρχαϊκούς χρόνους μέχρι σήμερα, με κοινά συστατικά την ελληνική γλώσσα και πολιτισμό.
-Την μεταμεσαιωνική συμπόρευση του Ελληνισμού με τον Δυτικό και Ευρωπαϊκό κόσμο, εδραζόμενη στον ελληνορωμαϊκό πολιτισμό και στον Χριστιανισμό.
-Την διαχρονική ώσμωση και την αλληλεπίδραση του Ελληνικού με τους άλλους πολιτισμούς.
-Την απαραίτητη κοινωνική συνοχή του Ελληνισμού, βασισμένη στην αξιοκρατία, αλληλεγγύη και αλληλοϋποστήριξη της πατρώας γής από την, ανά την υφήλιο, αναγκαία συνοχή του Ελλαδικού και εξωελλαδικού Ελληνισμού.
-Την ανάγκη αντιμετώπισης του ελληνικού δημογραφικού προβλήματος.
-Την οικονομική, βιομηχανική και τεχνολογική πρόοδο που συντελέστηκε στη Δύση τους τελευταίους αιώνες.
-Την προστασία του περιβάλλοντος.

Οραματιζόμενοι:
"Μια διανόηση και άρθρωση λόγου για διαμόρφωση προτάσεων που θα βοηθήσουν στην κατάρτιση του Ελληνικού Οράματος για την άμυνα και ασφάλεια, τη διπλωματία, τον πολιτισμό, την ανάπτυξη, την καινοτομία, τη βιομηχανία, το περιβάλλον και την κοινωνία με Ελευθερία, Σύνεση και Φρόνηση και ευρεία ηλεκτρονική διάχυση, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με το ελάχιστο κόστος. Μία ευρύτερη πνευματική διεργασία η οποία θα συνδράμει στην απαιτητική πορεία του ελληνισμού στην πολιτική, την οικονομία, τον πολιτισμό και τον αναγκαίο τεχνολογικό μετασχηματισμό τον 21ο αιώνα και μετέπειτα.’’

Αποσκοπούντες:
Σε μια ελεύθερη, αδέσμευτη, συνετή και αξιόπιστη διανόηση και άρθρωση δημοσίου λόγου επί των αξόνων:
άμυνας και ασφάλειας, διπλωματίας και διεθνών σχέσεων, οικονομίας, τεχνολογίας, βιομηχανίας, περιβάλλοντος, ελληνικού πολιτισμού και πολιτισμού γενικότερα, παιδείας και ελληνικής γλώσσας.
Με ενδεικτικούς τομείς ενδιαφέροντος, όπως:
η χειραφετημένη εθνική στρατηγική, η άμυνα και ασφάλεια,
η εξωτερική πολιτική, οι διεθνείς σχέσεις και διεθνείς οργανισμοί,
η οικονομία, η τεχνολογία, η βιομηχανία, η ναυτιλία, η ενέργεια, η προστασία του περιβάλλοντος,
ο πολιτισμός, η παιδεία, η ελληνική γλώσσα και ο απόδημος ελληνισμός

Χρησιμοποιώντας στην πραγμάτωση του σκοπού μας, ενδεικτικώς, τους ακόλουθους τρόπους ή συνδυασμό αυτών:
-Έρευνα, μελέτη και ανάλυση, παρουσίαση και προβολή των θεμάτων του Σκοπού του.
-Ανάθεση _και_ σε ανεξαρτήτους ειδικούς μελετητές διενέργειας ερευνών, επ’ ωφελεία του.
-Συμμετοχή σε εθνικές, διεθνείς, ευρωπαϊκές και διακρατικές συνεργασίες και δίκτυα.
-Εκπόνηση μελετών, αναλύσεων, πονημάτων για κρατικούς ή/και ιδιωτικούς φορείς, σύμφωνα με τις επιχειρησιακές τους απαιτήσεις και εφόσον αυτές δεν βρίσκονται σε διάσταση με τους σκοπούς μας.
-Προβολή των θέσεων μέσω άρθρων, μελετών, διαλέξεων, σεμιναρίων, συνεδρίων, ημερίδων, συμποσίων, ανακοινώσεων στην επίσημη ιστοσελίδα και ΜΚΔ του.
-Φιλοξενία στην ιστοσελίδα μας _μόνο_ αναρτήσεων μελών, συμβούλων & συνεργατών μας.
-Δημιουργία καταλλήλου υποδομής τεκμηριώσεως, με δημιουργία σχετικής βάσεως πληροφοριών, κατά βάση ηλεκτρονικής, από την βιβλιογραφία και αρθρογραφία του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι σκοποί του.
-Διενέργεια συνεστιάσεων, διαλέξεων, εκδηλώσεων και άλλων δραστηριοτήτων.
-Διοργάνωση πολιτιστικών και κοινωνικών εκδηλώσεων, εορτών, διαλέξεων, συνεστιάσεων και ποικίλων άλλων.
-Συμφωνίες για την πραγματοποίηση ερευνών ή την ανάπτυξη προγραμμάτων με κάθε ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ όπως δημόσιους φορείς, τοπική αυτοδιοίκηση, κρατικούς ή διακρατικούς φορείς, επιχειρήσεις, οργανισμούς και οργανώσεις εκπαιδευτικά ιδρύματα, εκπαιδευτικά και ερευνητικά κέντρα κ.λπ.
-Συνεργασία με αντίστοιχους φορείς (ΝΠΙΔ, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, Εθελοντικές οργανώσεις κ.λπ.) που έχουν παρεμφερείς ή αντίστοιχους σκοπούς.

Και, Επιδιώκοντας, ειδικότερα να:
Εκδηλώνουμε ενεργό ενδιαφέρον για την πολιτειακή, πολιτιστική, κοινωνική και ηθική ευημερία της συλλογικής μας υπόστασης
Συνενώνουμε άτομα με ευθύτερη κοινωνική συναίνεση.
Ερευνούμε, μελετούμε, αναλύουμε, παρουσιάζουμε κείμενα και λόγο για ελεύθερη συζήτηση όλων των θεμάτων δημοσίου ενδιαφέροντος, εξαιρώντας κομματικά θέματα και αυτά του θρησκευτικού φανατισμού.
Ενθαρρύνουμε την αποδοτικότητα και τη διατήρηση υψηλού ηθικού επιπέδου στα δημόσια πράγματα και στις ιδιωτικές πρωτοβουλίες. Εξυψώνουμε το επίπεδο ηθικής μεταξύ των μελών μας και της κοινωνίας ευρύτερα.
Προάγουμε τις αρχές της αριστείας και της χρηστής και εύρυθμης διακυβέρνησης, των συνταγματικών επιταγών και της πατριωτικής συνείδησης του πολίτη.
Αναπτύσσουμε αυτοτελώς, καθώς, και με άλλους αναγνωρισμένους πνευματικούς φορείς, οργανώσεις του εσωτερικού/αλλοδαπής την παροχή κοινωνικών, κοινωφελών και γενικώς ανθρωπιστικών υπηρεσιών.
Τονώνουμε το εθνικό αίσθημα και να ενισχύουμε κάθε εθνική εκδήλωση και προσπάθεια.

Συνεργαζόμαστε με φορείς και οργανώσεις του εξωτερικού για την ανάδειξη και αύξηση της προστιθέμενης αξίας της Ελλάδας στο Ευρωπαικό, Ευρωατλαντικό και διεθνές περιβάλλον.

Μέσα από τους άξονες ενδιαφέροντος και την παρακάτω ενδεικτική θεματολογία:
1. Η εθνική στρατηγική, για την ισχυροποίηση της Ελλάδας σε όλους τους τομείς
2. Η εξωτερική πολιτική, οι διεθνείς σχέσεις και διεθνείς οργανισμοί,
3. Η οικονομία, η τεχνολογία, η βιομηχανία, η ναυτιλία, η ενέργεια, η προστασία του περιβάλλοντος,
4. Ο πολιτισμός, η παιδεία, η ελληνική γλώσσα και ο απόδημος ελληνισμός
5. Οι κοινωνικές δομές και οργάνωση που προάγουν την ευημερία και πρόοδο των πολιτών και του κράτους
Η ενδεικτική θεματολογία περιλαμβάνει θέματα, όπως:
1. Εθνικά Συμφέροντα
2. Προκλήσεις Άμυνας και Ασφάλειας και Αντιμετώπισή τους.
3. Εξωτερική Πολιτική
4. Γεωπολιτικές Εξελίξεις και Αναλύσεις
5. Γεωπολιτική αγωγών.
6. Δημογραφικό και Πολιτιστικό.
7. Διεθνείς Σχέσεις – Σχέσεις με Διεθνείς Οργανισμούς και Συμμαχίες
8. Θέματα ΝΑΤΟ και ΕΕ
9. Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης.
10. Διεθνές Δίκαιο.
11. Ανθρωπιστικό Δίκαιο
12. Οργάνωση, Στελέχωση, Εξοπλισμός Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας.
13. Ελληνική Γλώσσα και Παιδεία
14. Επιμελητεία -Logistics
15. Υγεία
16. Ασφαλιστικό
17. Μετανάστευση.
18. Ναυτιλία.
19. Παγκόσμια, Ευρωπαϊκή και Εθνική οικονομία.
20. Κυκλική Οικονομία, προστασία περιβάλλοντος και αειφόρος ανάπτυξη σε εθνικό, ευρωπαικό και παγκόσμιο επίπεδο. Απαιτήσεις και προοπτικές για την Ελλάδα.
21. Παγκόσμιες δημογραφικές και οικολογικές τάσεις εθνικού ενδιαφέροντος.
22. Γενική Μόρφωση και Παιδεία, Επαγγελματική κατάρτιση.
23. Παραγωγή και ανταγωνιστικότητα.
24. Πολιτική οικονομία.
25. Αρχαιολογία
26. Ιστορία
27. Συγγραφείς
28. Πολιτισμός.
29. Τουρισμός.
30. Ενέργεια και Στρατηγική Ανεξαρτησία της Ελλάδας, της ΕΕ και της Δύσης.
31. Υποθαλάσσια κοιτάσματα υδρογονανθράκων ελληνικών συμφερόντων.

 


Βίας ο Πριηνεύς: Άκουγε πολλά, μίλα την ώρα που πρέπει.

Θαλής o Μιλήσιος: Καλύτερα να σε φθονούν παρά να σε λυπούνται.

Κλεόβουλος ο Λίνδιος: Το μέτρο είναι άριστο.

Περίανδρος ο Κορίνθιος: Οι ηδονές είναι θνητές, οι αρετές αθάνατες.

Πιττακός ο Μυτιληναίος: Με την ανάγκη δεν τα βάζουν ούτε οι θεοί.

Σωκράτης: Εν οίδα ότι ουδέν οίδα. Ουδείς εκών κακός.

Θουκυδίδης: Δύο τα εναντιότατα ευβουλία είναι, τάχος τε και οργήν.

Πλάτων: Άγνοια, η ρίζα και ο μίσχος όλου του κακού. 

Αριστοτέλης: Δεν υπάρχει τίποτε πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των ανίσων.